Univerzální traktor Kubota L1-552 HDW ROPS
- 55 HP, úsporný motor Kubota V2403-CR-TE5-GE3,
kapalinou chlazený 4válec, přímý vstřik paliva Common
Rail, DPF filtr
- 4×2/4×4., uzávěra diferenciálu
- Převodovka hydrostatická, třístupňová
- Zdvih hydrauliky 1 750 kg
- Dobře ovladatelný kompaktní traktor se sklopným
bezpečnostním rámem ROPS
S řadou L1 máte na své straně všestrannost a výkonnost.
Ekonomický provoz díky motoru Kubota, extrémní odolnost
při práci v náročném terénu a šetrnost k životnímu
prostředí – to jsou vlastnosti, které činí řadu L1
skutečným „partnerem“ a velkým pomocníkem. Řada L1
nabízí 4 výkonové varianty – od 38 do 55 HP.
Model L1-552 je všestranný a ekonomický. Velká odolnost
a vynikající čtyřválcový motor V2403, splňující emisní
normu Stage V, garantuje extrémní odolnost při práci v
náročném terénu a je šetrný k životnímu prostředí. To
vše činí model L1-552 skutečným „partnerem“ a velkým
pomocníkem.
L1-552 nabízí pouze variantu s třístupňovou
hydrostatickou převodovkou Kubota a sklopným
bezpečnostním rámem ROPS (možnost průjezdu sníženým
profilem). Platforma obsluhy je stejně jako u ostatních
modelů L1 rovná, bez středového tunelu. Při častějším
nastupování a vystupování to ocení obsluha.
Samozřejmostí je možnost provozu na pozemních
komunikacích.
Silné stránky se nedají skrýt
Síla a flexibilita byla u vývojářů hlavní prioritou.
Výkonný a úsporný motor, uživatelsky přívětivá a funkční
mechanická nebo hydrostatická převodovka, posilovač
řízení, palivová nádrž s maximálním objemem, a hlavně
výkonná a rychle reagující tříbodová hydraulika jsou
prioritou řady L1.
Motor
Motor: Tam je síla. Nejdůležitější pro řadu L1-552 je
4válcový vznětový motor Kubota, splňující emisní normu
Stage V. Motory pro snížení emisí a nebezpečných
částic ve spalinách používá přímé vstřikování Common
rail (CRS), filtr pevných částic (DPF) a EGR ventil
poslední generace. Zvýšený výkon na 55 HP zajišťuje dostatek
energie pro jakoukoliv práci.
Bezpečnost, pohodlí a ergonomie
Tvar kapoty a blatníků zajistí pro obsluhu dobrý
výhled do okolí. To je zvlášť důležité při práci se
zadními přídavnými zařízeními nebo s čelním nakladačem.
Velký úhel otevření kapoty pomáhá obsluze a servisu
při údržbě. Velkorysý prostor obsluhy umožňuje snadné
ovládání komponentů. Odpružená sedačka řidiče zaručuje
i dlouhou práci bez únavy. Sklopný bezpečnostní rám
ROPS, integrovaná přístrojová deska a logické ovládání
podtrhuje dobře promyšlenou koncepci stroje.
Zadní tříbodový závěs
Výkonný zadní závěs Kat. I se zdvihem až 1 750 kg je
na celé řadě L1 dokonale sladěný se strojem. Jeho
výkon dává možnost agregace nejrůznějšího
příslušenství pro pokrytí nejrůznějších požadavků
obsluhy. Jeden okruh přídavné hydrauliky umožňuje
použití třeba sklopné vlečky.
Konstrukce přední nápravy
Robustní konstrukce přední nápravy zaručuje velký úhel
zatočení a extrémní manévrovatelnost. Světlá výška
zlepšuje průjezd a manévrovatelnost v lesním porostu a
horší průchodnosti.
Pneumatiky
Pro modely L1 jsou v nabídce tři základní druhy
neumatik: záběrové (polní), trávníkové a industriální.
Čelní nakladače
Čelní nakladače Kubota nabízejí "silnou ruku“ pro
extrémní práci. Jsou optimálně přizpůsobeny řadě L1,
pro L1-382 model LA525, pro L1-452 nakladač LA805 a
pro modely L1-522 a L1-552 nakladač LA1055. Velká
zdvihací síla a vysoká výška zdvihu je působivá v této
výkonnostní a hmotnostní třídě. Jednoduché a
intuitivní ovládání nakladače zajišťuje standardně
joystick. Zaoblený design čelního nakladač se opticky
hodí k celkovému vzhledu těchto traktorů a umožňuje
dobrý výhled na pracovní plochu.
Rychloupínače Skid-Steer umožňují rychlou výměnu
různého nářadí.
Technické specifikace
Motor
Převodové ústrojí
- Typ převodovky: hydrostatická
- Počet rychlostních skupin: 3
- Pohon stroje: 4×4 (s možností vypnutí pohonu přední nápravy)
- Spojka: jednolamelová, suchá
- Spojka PTO: vícelamelová, v olejové lázni
- Reverzace: ano
- Uzávěrka diferenciálu: ano
- Brzdy: lamelové v olejové lázni
- Řízení: hydraulické
- Maximální rychlost jízdy (v závislosti na pneumatikách): 30 km/h
- Tempomat: ne
Vývodové hřídele (PTO)
- Typ: závislý na otáčkách motoru
- Zadní PTO: 540
- Čelní PTO: na přání
Hydraulika
- Celkový výkon čerpadla hydrauliky: 54,2 l/min
- Výkon čerpadla pro pracovní hydrauliku/pro řízení: 35,6/18,6 l/min
- Maximální provozní tlak: 190 kg/cm2
- Kategorie zadního 3bodového závěsu: Kat. I
- Regulace zadního 3bodového závěsu: řízení polohy
- Maximální zdvihový výkon/výkon na konci ramen: 1 750/1 250 kg
- Ovládání zdvihu: mechanické s automatickým vypnutím v maximální poloze
- Regulace rychlosti klesání: ano
- Blokace polohy ramen pro transport: ano
- Externí hydraulické okruhy vpředu/vzadu: na přání 0/1, na přání 3/2
Rozměry
- Celková délka: 3 245 mm
- Celková šířka (v závislosti na pneu): 1 470 mm
- Celková výška (v závislosti na pneu): 2 550 mm
- Rozchod kol vpředu: 1 135 mm
- Rozchod kol vzadu: 1 125/1 225/1 325 mm
- Rozvor: 1 915 mm
- Minimální světlá výška (v závislosti na pneu): 400 mm
- Vnitřní průměr otáčení: 3,2 m
- Standardní pneumatiky vpředu: Volitelné (záběrové, trávníkové, industriální)
- Standardní pneumatiky vzadu: Volitelné (záběrové, trávníkové, industriální)
Hmotnost
- Provozní hmotnost: 1 825 kg
- Maximální hmostnost: 3 675 kg
- Maximální zatížení přední nápravy: 1 450 kg
- Maximální zatížení zadní nápravy: 2 710 kg
- Maximální hmotnost přípojného vozidla: 5 000 (s nájezdovou brzdou) kg
Technická data čelního nakladače
- Typ: Kubota LA1055EC
- Ovládání: mechanické, 1pákový rozvaděč, s plovoucí polohou
- Odpojení nakladače: ano, bez použití nářadí
- Rychloupínání lopaty: ano
- Maximální výška zdvihu (k čepu lopaty): 2 863 mm
- Zahloubení s lopatou ve vodorovné poloze: 177 mm
- Šířka základní lopaty: 1 830 mm
- Objem základní lopaty: 0,31 m3
- Nosnost na středovém čepu lopaty (max. výška): 1 123 kg
- Nosnost 500 mm před středovým čepem (max. výška): 848 kg
- Doba zdvihu výložníku do nejvyšší polohy bez nákladu: 4,5 s
- Doba spuštění výložníku bez nákladu: 3,0 s
- Doba vysypání lopaty: 3,5 s
- Hmotnost nakladače: 648 kg
Vybavení
- ROPS: ano, sklopný
- Kabina: ne
- Sedadlo: komfortní s odpružením
- Nastavitelný volant: ano
- Držák na nápoje: ne
- Schránka na nářadí: ano
- Čelní hydraulický závěs: na přání
- Čelní vývodový hřídel: na přání
- Tažná lišta vzadu (spodní závěs): ano
- Výškově stavitelné tažné zařízení vzadu: na přání
- Zadní pracovní světlomety: na přání
- Maják: na přání
- Přední blatníky: na přání (nelze s čelním nakladačem)
- Přední závaží: na přání
- Čelní nakladač: na přání
- Čelní ochranný rám kapoty: na přání
- Pneumatiky záběrové: na přání
- Pneumatiky trávníkové: na přání
- Pneumatiky komunální: na přání
- Pneumatiky industriální: na přání
- Schválení pro provoz na pozem. komunikacích: ano